tirsdag 11. desember 2012

Tittei...

Jeg forstår ikke hvor tiden blir av, men borte blir den. Det står 11. desember på kalenderen og jeg har falt av toget for lengst.

Vet ikke hvordan andre småbarnsforeldre får det til.... spesielt ikke de som er i permisjon, for selv om jeg har "fri" så er det ei lita tulle her som ikke kan vente med å utforske verden - stående, krabbende, hengende, sittende, gående (med stol:) .... så julen og julegavene må bare vente bittelitt altså,  og det må i perioder bloggen også.
Skal ikke klage, for det er det mest fantastiske jeg vet om når lille M ser noe hun ikke har sett før, gjør noe hun aldri har gjort før eller gjør noe hun har gjort hundre ganger før... og som i vill begeistring applauderer seg selv :)))  Slike øyeblikk får man ikke tilbake.

Likevel - på en uke har det skjedd veldig mye koselig, så jeg vil jo helst skrive blogg på inn- og utpust i dag.... men det blir slitsomt for dere, så jeg skal prøve å beherske meg ;)) og heller komme med et nytt innlegg om ikke så lenge...

På lørdag fikk jeg helt barnefri og reiste på Oslo-tur med mamma. En sånn dag man aldri glemmer - en dag man bare elsker og får masse energi av. Mamma kjenner Oslo på en helt annen måte enn meg og vet om de bittesmå, litt gjemte butikkene som bare oser av sjarm og glede. Derfor holdt vi oss langt unna sentrum... og tuslet heller i retning mot Frogner.

En av de største opplevelsen var her...




.... på Gizmolina.
Ja, jeg må kalle det en opplevelse. Anna Stina har en fantastisk blogg og trenger vel ikke så mye reklame, men det må bare sies - hun tok oss med storm.
Vi kom alt for tidlig, så hun hadde ikke rukket å åpne, men det var ikke noe problem og vi ble møtt av et så varmt, herlig menneske.... Man ble rett og slett lykkelig her inne. Heier på mennesker som henne <3



Voluspa ble med meg i posen. Lukter som rosa sukkertøy :) Helt herlig og blir helt klart en favoritt hos meg. I tillegg kjøpte jeg med meg en lyslenke til - men her forventer jeg ikke jubel fra mr T. Så altså ikke i snowball-klassen, men i klassen for lille M og meg. Bilde skal komme når den er plassert på riktig sted <3

Lunsj på Kolonihagen...


...og et besøk i blomsterbutikken vis-a-vis. Så fantastisk at man bør stikke nesen innom enten man liker blomster eller ei ;))

Disse ble med meg hjem herfra...




Fine til å dekorer fat eller bord med... men et lite "obs! Obs" : Det er EKTE epler :)

Jeg fikk to epler for 2 år siden og synes de var så fine... Pakket de derfor pent ned i jule-esken da julen var over ...
Det er her disse "skarpe knivene i skuffen" kommer inn igjen  (merk; se happylights-innlegget)...  - Ja, heisen gikk rett og slett ikke helt opp - jeg forsto ikke at det var ekte epler... før ett år etter, da hele esken nesten eksploderte da jeg åpnet den... For de hadde jo ligget der og gjæret i et år. Ikke like pene, for å si det sånn :))
Så ikke spar;  bruk og så KAST!

Vel hjemme hos mamma og pappa sto neste prosjekt klart... NY trollhassel som pappa hadde hentet (ufrivillig) og den var bittelitt lengre enn forventet, så det var så vidt den gikk inn i bilen, gitt. Det var litt voldsomt... skulle jo egentlig bare ha en gren, knis... Mr T bare ristet på hodet da jeg kom med et tre på størrelse med julegrana, men jeg bare avbrøt han med å si : "husk Happylightsene da - bare vent, det blir fint...."




Han dåner ikke liksom... Men jeg er meget fornøyd og det er disse ballerinaene også <3


Da skal jeg spare litt til neste innlegg, så ikke dere blir helt utmattet av Villa Sukkertoppen.


Håper dere har en fin desember så langt <3

Klem fra meg


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar